El vi que neix de les pedres

Celler LaGravera2

L’empresa agremiada Benitó Arnó e Hijos ha reconvertit una antiga explotació minera en una finca vinícola ecològica. Vinyes i àrids es donen la mà sobre la terra d’Alfarràs (Lleida).

"La Gravera és terra, grava i raïm. És l'evolució d'una antiga gravera a una vinya singular, és el pas de la terra a la grava i de la grava al raïm. És el respecte i la cura de la terra i de l'entorn, és el talent, l’enginy i la capacitat de dur a terme un projecte ambiciós”. Així es presenta al món La Gravera, el projecte que ha empès l’empresa Benitó Arnó e Hijos a transformar el que durant anys va ser una explotació d’àrids a Alfarràs (Lleida) en una finca vinícola ecològica.

Denominació d’origen

Als terrenys on ahir s’extreia grava, avui hi ha plantada una vinya envoltada de pedres que remeten al seu origen; el que antany fou un magatzem, és ara un modern i singular celler on maduren les ampolles d’Ónra, el “vi que neix de les pedres”. Blancs i negres amb denominació d’origen Costers del Segre, de colors intensos i plens de matisos, de tast “equilibrat, vellutat, elegant i delicat”. El projecte de restauració que ha cristal·litzat en el Celler La Gravera ha estat distingit recentment amb una menció especial a la Innovació, Qualitat i Desenvolupament Sostenible en els Premis d’Enoturisme Rutes del Vi d'Espanya, organitzats per l’Associació Espanyola de Ciutats del Vi i Turespaña. Podeu fer un 'tast' visual de la vinya i els seus productes a www.lagravera.com.