El Gremi participa en un projecte de cooperació amb Sarajevo

Activitats Sarajevo

Del 30 d’agost al 3 de setembre, el Gremi d’Àrids va participar en la primera visita oficial de l’Associació Catalana de Municipis i Comarques (ACM) al Cantó de Sarajevo. Es tracta d’una iniciativa que pretén estrènyer els llaços entre ambdós territoris per tal d’establir ponts de diàleg i col•laborar en temes d’interès comú.

Per aquest motiu, durant l’estada es va signar un conveni entre el Cantó de Sarajevo i l’ACM per tal d’establir un mecanisme de cooperació entre tots dos organismes. El president del Gremi, Joaquim Roca, va encapçalar la delegació del sector que va participar en la visita i es va entrevistar amb el Govern de Sarajevo.

Un dels objectius va ser estudiar la possibilitat d’obrir nous mercats al país i poder iniciar projectes de cooperació amb el Cantó de Sarajevo. En aquest sentit, els representants del Gremi, van visitar diverses pedreres, fàbriques de ciment i plantes de formigó. A més, van mantenir reunions amb representants de la Cambra de comerç i altres empreses relacionades amb el sector. Joaquim Roca, va valorar molt positivament la visita i es va proposar al Govern local la possibilitat d’establir algun tipus de conveni per tal de què empreses catalanes puguin contractar palistes de Sarajevo. Tant des del Gremi com des del Govern local hi va haver un gran interès per continuar les converses en aquest sentit i engegar així una línia de cooperació internacional.

Els contactes entre l’Associació Catalana de Municipis i Comarques i el Govern de Sarajevo van iniciar-se al juny del 2006, quan una delegació del Parlament de Sarajevo va visitar l’ACM. Un any després, al juny del 2007, va tenir una segona visita, aquest cop d’una delegació del Govern del Cantó de Sarajevo, encapçalada pel Sr. Denis Zvizdic, primer ministre del Cantó. Tal com s’ha destacat des de l’ACM, aquest territori de la Federació de Bòsnia-Herzegovina “té unes possibilitats de negoci molt atractives, tant per la iniciativa empresarial incipient com pels costos laborals baixos”.