Neix la nova fundació Minería y vida

S'ha constituït la Fundación Minería y Vida, de la qual el Gremi d'Àrids de Catalunya en forma part. Aquesta neix amb la voluntat de promoure i difondre els valors ambientals, socials i educatius de la mineria moderna a l'Estat espanyol. Aquest ambiciós projecte vol explicar a la societat la realitat actual del conjunt del sector miner. Es vol detallar la necessitat de l'extracció, producció i un ús sostenible de les matèries primeres, element clau en el context geopolític actual i en línia amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de Nacions Unides i amb les polítiques de protecció a la biodiversitat i al medi ambient.

➡️ Web de la Fundación Mineria y Vida (clica aquí)

Informe anual del Committee for European Construction Equipment

Segons l'Informe Econòmic Anual de CECE (Committee for European Construction Equipment), les vendes a l'Estat espanyol de maquinària per a la construcció van disminuir un 23% en 2020. Les perspectives pels anys vinents, però són més optimistes. Concretament, el sector de la maquinària anticipa una tendència a la pujada de mercat del voltant del 5%, condicionada a la generalització de la vacunació de la població i a la represa de l'activitat econòmica en general, però amb evidents bons indicadors a Àsia i els EUA que poden arrossegar molt en positiu la recuperació econòmica postpandèmia.

➡️ Presentació de l'informe econòmic Anual CECE 2021 (clica aquí)

Presentat l’informe EuroConstruc 2020-23 de l’ITEC

El dimecres, 3 de febrer, es va presentar l'informe EuroConstruc 2020-23 de l'ITEC en el marc del Cercle d'Infraestructures, entitat de la qual el Gremi d'Àrids de Catalunya en forma part. L'informe conclou que les previsions pel 2021 no són negatives, amb una recuperació previsible en forma de V. La tendència de l'Estat espanyol és similar a la de la resta d'Europa, segons aquests indicadors.

➡️ Informació des de la web de l'ITEC (clica aquí)

Conversió d'una antiga pedrera en una central d'energia solar flotant

El sector dels àrids està fent una forta aposta per la sostenibilitat. El Programa "Valor afegit" de TV3 s'ha fixat en el projecte Akuo on s'aprofita una antiga pedrera per fer-hi un llac artificial que genera fotovoltaica. La instal·lació es troba al municipi de Puegoulen (França), situat a la Provença. El reportatge presenta projectes singulars d'instal·lacions generadores d'energies renovables,
➡️ Vídeo sobre el projecte Akuo (clica aquí