Ajornat el Dia dels Arbres, els Àrids i la Biodiversitat a causa del Covid-19

La tretzena edició del Dia dels Arbres, els Àrids i la Biodiversitat prevista pel dijous 26 de març ha quedat ajornada a causa de la pandèmia del Covid-19 que afecta a tot el planeta. El Gremi d'Àrids de Catalunya, conjuntament amb les altres organitzacions impulsores que formen part de la Federació d'Àrids (FdA), han decidit que s'intentarà buscar una nova data un cop es normalitzi l'actual situació d'emergència.

El Dia dels Arbres, els Àrids i la Biodiversitat té per objectiu fonamental donar a conèixer els àrids a la població més jove, especialment a les escoles, i acostar el sector a la societat a més de mostrar als centres educatius la responsabilitat en la reforestació dels paisatges i per extensió, la seva contribució a millorar la biodiversitat dels ecosistemes.

Alumnes de centres escolars visiten pedreres amb un doble component didàctic i lúdic, per conèixer el sistema d'explotació i de restauració d'una explotació. Els estudiants reben una presentació teòrica, se'ls expliquen els diferents processos industrials que s'hi realitzen i els usos dels arbres i fan un recorregut guiat que acaba una plantada d'arbres als talussos que, prèviament preparats, acullen la sembra i la reforestació.