El Gremi llança el projecte DAP Àrids per a produir àrids de 2a generació

El Gremi d'Àrids de Catalunya ha obert el període d'inscripció del projecte DAP Àrids, per tal que tots els agremiats que ho vulguin puguin obtenir la Declaració Ambiental de Producte (DAP) de les seves explotacions, tant pedreres com graveres, i dels seus centres productius d'àrids naturals o plantes de reciclatge de runes per a produir àrids de segona generació. Aquest projecte en el qual participa el Gremi és una iniciativa conjunta de tota la Federació d'Àrids.

La Declaració Ambiental de Producte (EPD en anglès) és un sistema de mesura l'impacte, en aquest cas focalitzada en els àrids, sobre el medi ambient i és una normativa per deriva de les Directives europees. Per exemple és un requisit cada vegada més sol·licitat per les administracions públiques en la puntuació en les licitacions de "compra verda", o pot facilitar la comercialització de l'àrid tal com en el seu dia va fer el marcatge CE dels àrids.

El gran avantatge de participar en aquest projecte estatal és que compta amb l'aval d'entitats de prestigi com IECA o AENOR, i que la suma de sinergies permet ajustar el cost d'elaboració d'una manera molt important per als agremiats. Perquè aquest projecte tingui, èxit és important que s'hi sumin el màxim nombre d'explotacions i plantes de tractament possibles, de manera que les dades obtingudes siguin el màxim de representatives. Les empreses interessades a adherir-s'hi tenen fins al 30 de novembre per enviar la documentació sol·licitada. Després de diverses fases i tramitacions, el projecte acabarà al llarg de 2021.

Per explicar el procés d'obtenció de la Declaració Ambiental de Productes s'ha habilitat un espai web amb vídeos explicatius. Per aclarir dubtes sobre la tramitació de DAP Àrids es pot contactar amb el gremi al telèfon 934 15 64 83 o via correu electrònic.

➡️ D'INTERÈS

Informació sobre el projecte DAP Àrids amb vídeos informatius des de la web de la Federació d'Àrids (clica aquí)