Reunió amb la Directora General d'Indústria, Natàlia Mas

La Directora General d'Indústria de la Generalitat, Natàlia Mas s'ha compromès aquest dimecres, 15 de desembre, a tenir en compte les peticions que el sector dels àrids faci arribar a l'administració en considerar-lo «estratègic». Mas s'ha reunit amb la Junta Directiva del Gremi Àrids de Catalunya en un dinar de treball que s'ha celebrat a Barcelona. A la trobada, en la que també hi ha participat el subdirector de Mines Eduard Vall, la Directora General ha pogut conèixer de primera mà la realitat que viuen les empreses arideres.

El president del Gremi d'Àrids, Alfons Porro, ha estat l'encarregat de fer una radiografia ràpida del sector i de fer-li arribar les principals demandes i problemàtiques. Entre aquestes peticions hi ha la simplificació dels procediments burocràtics dels expedients d'obertura o ampliació de les explotacions. En aquest àmbit «s'han fet alguns intents» que no han reeixit. Porro explicat que el fet de dependre de diferents conselleries com Acció Climàtica, Territori i Empresa, o dels ajuntaments, «alenteix» les tramitacions i provoquen «duplicitat de procediments». També ha demanat potenciar la tasca del Consell Assessor d'Àrids de Catalunya (CAAC), que s'ha considerat com «una eina molt important» per gestionar, «tant a curt com a llarg termini», la necessitat d'àrids que té el País.

El president ha recordat l'aposta del Gremi per l'àrid de km. 0 que és «producció d'àrids prop d'on s'han de consumir» per evitar emissions de partícules amb un transport de més llarga distància, o poder fer el transport de fins a 44 Tones per camió, tal com passa a molts països d'Europa.

TREBALL TRANSVERSAL I CONTACTE PERMANENT

Mas ha assegurat que Catalunya aposta per la indústria i que les actuals circumstàncies poden provocar una reactivació rellevant, retornant al país activitats que, amb la crisi del 2005, s'havien deslocalitzat cap a altres zones del planeta. En aquest sentit ha dit que aquesta reactivació pot beneficiar indirectament a una indústria arrelada com els àrids. També ha recordat el potencial del Pacte Nacional per a la Indústria. La Directora General també s'ha compromès a treballar transversalment amb la resta de conselleries les demandes del Gremi d'Àrids. Les dues parts s'han emplaçat a seguir treballant als pròxims mesos.