El conseller Damià Calvet presideix l'Assemblea que s'ha fet a la Pedrera

L’Assemblea del Gremi d’Àrids de Catalunya ha aprovat la memòria d’activitats del curs 2018-2019. Els agremiats, que van omplir la sala d’actes de la Pedrera el divendres 14 de juny, van donar llum verda a l’informe de la junta directiva en un acte que va comptar amb la participació del conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet.

BALANÇ DE L'ESTAT DEL SECTOR

El president del gremi, Alfons Porro, va ser assegurar davant del plenari que el darrer exercici no ha estat bo pel sector. Porro va lamentar que, malgrat les previsions, la recuperació de l’activitat en obra pública «no ha estat a l’altura», malgrat que hagi estat un any electoral. Tot i això, Porro es va mostrar esperançat que la tendència a la baixa es reverteixi «a curt termini». En la seva intervenció, Porro va destacar la molta activitat realitzada pel Gremi amb «la implicació de tothom» visualitzant la institució com un agent imprescindible en taules sectorials, empresarials, territorials...

El gerent del Gremi d’Àrids, Jaume Puig, va repassar la tasca realitzada en els diferents àmbits com la relació institucional, l’atenció als agremiats, la internacionalització o la protecció mediambiental que es pot consultar en la memòria d’activitats (consulta la memòria). En el seu torn de paraula, Puig va destacar que el Gremi ha aconseguit ser representatiu del sector amb un paper amb empreses familiars, grans empreses... i de tots els territoris de Catalunya. Va ressaltar que el sector està fent «moltes coses bé» però que cal explicar-ho a la societat. Tot i això, el gerent creu que el sector s’ha de reivindicar perquè amb els baixos preus actuals és difícil tenir un sector empresarialment competitiu i cal planificar les explotacions al llarg del territori per reduir la logística del transport. Segons les dades aprovades per unanimitat, el Gremi va tancar l’any 2018 amb un petit dèficit generat per aspectes puntuals que es volen equilibrar en l’exercici 2019.

EL CONSELLER DAMIÀ CALVET I LA PRESIDENTA DEL PORT MERCÈ CONSESA PARTICIPEN A L'ASSEMBLEA

La ponència de l’assemblea d’enguany va anar a càrrec de la presidenta del Port de Barcelona Mercè Conesa. El port, segons va dir la seva màxima responsable, és un «clúster logístic» que és «clau per a la competitivitat de l’economia». Conesa va desgranar els àrids i sorres utilitzats en les diferents ampliacions d’un port que mira a un mercat emergent com Àsia. També va garantir que el consum d’àrids i sorres dels pròxims anys es mantindrà amb les diferents ampliacions previstes.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, es va adreçar als agremiats dient que l’administració ha de «crear les condicions» perquè el sector faci la seva activitat. Va assegurar que la col·laboració públic-privat «fins ara l’hem fet bé» i va animar a les empreses a treballar per «combatre la percepció que les pedreres són negatives». En aquest sentit es va comprometre a fer manteniment de l’obra pública actual «per acabar de cosir el país», sense comprometre’s a noves grans obres.

En l’assemblea també es va entregar la insígnia de plata del Gremi a Sebastià Alegre, que ha estat secretari del Gremi en els darrers anys, es va presentar projecte "Pirineus Geological Open Museum", una exposició permanent a l'aire lliure d'elements geològics que s'ubica a Tremp i que ha comptat amb la participació del Gremi i amb la presentació de les dades anuals per part del Director General d’Energia, Mines i Seguretat Industrial. Pere Palacín.