El Gremi d'Àrids demana a Europa compromís pels reptes del sector

El Gremi d'Àrids de Catalunya han mantingut el 19 i 20 de novembre contactes a Brusel·les amb representants europeus per exposar-los la importància, reptes i necessitats del sector. El dimarts 19 de novembre, representants de les associacions que integren la Federación de Aridos de España (FdA) van reunir-se al Parlament Europeu amb eurodiputats per informar-los de les problemàtiques del sector com poden ser la inseguretat jurídica o els llargs terminis de tramitació (un termini mitjà de 7 anys).

Els europarlamentaris van emplaçar als agents del sector dels àrids a l'elaboració d'un informe detallat de les dificultats en les quals es pot actuar des de la UE. També van comentar la possibilitat de consultar a la Comissió Europea sobre les divergències en la transposició de les Directives Europees a les Directives Nacionals, així com altres problemes greus com les extraccions il·legals, que perjudiquen enormement el sector, tant des d'un punt de vista econòmic, com des del punt de vista de reputació i imatge.

TROBADA AMB LA DELEGADA DE LA GENERALITAT, MERITXELL SERRET

El dimecres 20 de novembre, la missió de la FdA va intervenir al Comitè de les Regions d'Europa on Alfons Porro, també president de la federació estatal, va avaluar i analitzar els principals reptes del sector. A la trobada hi va participar la delegada de la Generalitat de Catalunya, Meritxell Serret, amb qui el president Porro i el gerent del Gremi d'Àrids, Jaume Puig, van poder fer-li una radiografia del sector en l'àmbit català i fer-li arribar les seves demandes perquè intercedeixi en l'àmbit continental.