El Gremi de Lleida demana que es recuperi l'obra pública a la demarcació

El Gremi d'Àrids, Formigons i Prefabricats de Lleida entén imprescindible que les administracions impulsin una recuperació de la inversió en obra pública a la demarcació, atès què des de la crisi econòmica de 2015 aquesta "ha baixat de forma notable i reiteradament". Per això, el gremi vol impulsar un treball conjunt amb altres agents econòmics de la demarcació per "cuidar" al territori, tal com va dir el seu president Josep Maria Pedra en la reunió telemàtica de la Junta Directiva d'associats, que es va fer el dijous 4 de març. Pedra destaca que, malgrat que aquella crisi ja s'ha superat, "no s'ha aconseguit recuperar" el nivell d'obra a les comarques de Lleida. Com a productors de la matèria primera necessària per a la construcció, les produccions de materials no han parat la seva tendència a la baixa – amb l'excepció del 2017 i 18 amb la construcció de la presa d'Albagés –, a diferència d'altres demarcacions catalanes.

LA PANDÈMIA AFECTA LES EMPRESES LLEIDATANES
La trobada també va servir per analitzar els efectes que sobre el sector està tenint el coronavirus. En aquest sentit, es va destacar el fet que el 2020 l'activitat va reduir-se "lleugerament, seguint la tendència regressiva de la demarcació", però "menys que en altres sectors" que han quedat molt tocats per la pandèmia. Aquest descens va variar segons el subsector d'activitat i zona del territori. El 2021, però no ha començat amb bon peu, no només per culpa de la "incertesa" que la Covid-19 provoca en l'economia, sinó també perquè les inclemències meteorològiques han afectat el nostre nivell d'activitat. "Esperem que puguem començar a veure la llum al final del túnel i la situació es vagi normalitzant" va dir el president del gremi ponentí.

En la reunió també es va anunciar que l'empresa de prefabricats de formigó Garcam de Balaguer s'incorpora al gremi. L'empresa Roda Dolcet de Vilanova de la Barca serà baixa a causa de la jubilació dels seus responsables.