L'Assemblea General reelegeix Alfons Porro com a president del Gremi

Alfons Porro va ser reelegit el divendres 10 de juny com a president del Gremi d'Àrids de Catalunya en l'Assemblea General de l'entitat que es va fer a l'auditori de la Fundació Miró de Barcelona. La seva va ser l'única candidatura que s'havia presentat en el procés electoral i va tenir l'aval unànime de tots els associats. Per Porro, el sector ha de ser fort per afrontar un «període d'incerteses» provocat primer per la pandèmia i segon per les conseqüències de la Guerra d'Ucraïna que ha desencadenat una forta escalada de preus. Amb aquest escenari, el reescollit president va refermar el compromís del sector amb la sostenibilitat mediambiental, però va demanar «revisar» els terminis per assolir els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) per evitar entrar en «una forta rescissió econòmica».

L'escenari d'incertesa que viuen les empreses d'àrids és gran ha assegurat Porro davant del plenari perquè les empreses constructores es troben amb la «impossibilitat» d'afrontar els actuals contractes d'obra pública i privada davant els increments imprevistos i desmesurats dels costos de les matèries primeres. Per això, ha demanat als governs que prenguin «decisions ràpides i valentes» perquè la modificació de la Llei de Contractes Públics que s'ha fet ha estat «insuficient i tardana» i ha quedat desfasada pels esdeveniments.

La nova junta directiva escollida en l'Assemblea General d'aquest divendres està formada per una trentena de persones i té entre els seus càrrecs a Ramon Torrescasana, Jordi Torra, Josep Maria Pedra, Francesc León i Joaquim Roca (vicepresidents), Lluís Masó (secretari) i Raquel Antón (tresorera).

UNA ASSEMBLEA AMB UN FORMAT MÉS PARTICIPATIU

L'Assemblea General d'aquest 2022 estrenava format amb l'objectiu de fer-la molt més participativa. En les prop de tres hores que va durar l'acte els més de 120 assistents van debatre sobre molts temes relacionats amb el sector com són la pujada del preu de l'energia, la necessitat de certificacions com la DAP Àrids per a les empreses d'àrids, els costos, els subministraments i la fiscalitat, la manca d'inversió en infraestructures a Catalunya o la valoració del Congrés Nacional d'Àrids celebrat fa unes setmanes a Oviedo.

En l'acte es va fer entrega dels pins d'honor del Gremi d'Àrids de Catalunya. Aquesta distinció va ser per Xavier Nicolau, cap de l'OGAU de Barcelona que acaba de deixar el càrrec per jubilació i per l'empresari Domènec Espadaler que durant molts anys ha estat membre de la Junta Directiva del Gremi.

La celebració va acabar amb un dinar a una de les terrasses de la Fundació Miró. Prèviament a l'assemblea es va oferir una visita guiada pels associats per conèixer l'obra del pintor, escultor, gravador i ceramista català.