Assemblea General de la Federació d'Àrids a Barcelona

La fira Construmat va acollir la reunió de Junta Directiva i l'Assemblea General de la Federació d'Àrids (FdA). La trobada estatal es va fer el 24 de maig a Barcelona, tot coincidint amb la celebració d'aquesta fira que vol tornar a ser referència en el sector de la construcció. A la Junta Directiva i l'Assemblea General hi van participar representants de les diferents entitats que formen part de la federació com són Anefa, Arigal, Arival, Euskal Àrid i el Gremi d'Àrids de Catalunya.

En les reunions es van tractar temes de gran importància per al sector. Entre aquests hi havia la posició de la indústria extractiva davant la Proposta de Reglament Europeu de Matèries primeres Crítiques de la Comissió Europea. Aquest document ha estat impulsat per la Coalició de les Matèries primeres Essencials (Essential Raw Materials Coalition) i ha estat subscrit per la immensa majoria de les associacions empresarials de la indústria extractiva a la Unió Europea. A més es va discutir tot el relacionat amb els problemes del gasoil de baixes en emissions i les actuacions que ha fet cadascuna de les associacions que en formen part.

ACORD DE COL·LABORACIÓ AMB CONSTRUMAT

Aquest 2023, el Gremi d'Àrids de Catalunya i Construmat, el Saló de la Construcció de Fira de Barcelona, va arribar a un acord de col·laboració per potenciar que aquest sigui un esdeveniment de referència sectorial. Entre d'altres, aquesta fira que s'ha fet del 23 al 25 de maig ha acollit a més de les reunions de la Federació d'Àrids (FdA) també s'hi ha fet la reunió de la Federació Catalana de la Indústria, el Comerç i els Serveis de la Construcció (FECOCAT), de la qual que forma part el gremi. Els associats al gremi també han tingut entrades gratuïtes per poder visitar el saló.