Àrids Garcia ha acollit la trobada gremial de la Catalunya Central

Les instal·lacions d'Àrids Garcia a Llinars del Vallès (Vallès Oriental) van acollir el divendres 5 de maig la trobada gremial de les comarques de Barcelona i la Catalunya Central. Els participants van poder conèixer l'activitat de l'empresa i els projectes de biodiversitat i responsabilitat social que té actius la companyia que acaba de complir seixanta anys. La visita va servir per conèixer el projecte centrat en la nidificació, protecció i conservació dels ocells rupícoles que hi ha a la zona de l'explotació de la pedrera i que els ha valgut un premi europeu Sustainable Development Award 2022.

A la trobada on van participar una cinquantena d'agremiats. En una carpa instal·lada al banc 4 de la pedrera, els germans Jordi i Carles Garcia, propietaris de l'empresa, i Salvador Solà, responsable del projecte premiat per Europa, van explicar el procés d'extracció d'àrids que es realitza a l'explotació així com la necessitat que, com a empresa, han hagut de vincular-se amb l'entorn, ja sigui a través de projectes de preservació de la biodiversitat o amb vincle amb institucions o entitats del territori.

Pel que fa al projecte premiat per la Unió Europea de Productors d'Àrids (UEPG), l'ornitòleg, Joan Grajera, va explicar la instal·lació que s'ha fet de set dispositius per captar imatges, 18 caixes niu i cinc nius més en parets rocoses. A través d'aquestes instal·lacions, s'han vist néixer 23 pollets de ducs, 39 de xoriguer, 35 de merla blava i uns 300 de roquerols. Grajera va destacar les bones condicions que han aconseguit a les pedreres per a la cria i la importància de treballar en favor de la biodiversitat. L'acte va acabar amb l'alliberament d'un xoriguer, portat del Centre de Recuperació de Fauna Salvatge de Torreferrussa (Vallès Occidental).

VINCULACIÓ I COMPROMÍS AMB L'ENTORN

El president del Gremi d'Àrids, Alfons Porro i el gerent, Jaume Puig, van parlar d'Àrids Garcia com d'una empresa que visualitza la mentalitat que està emprenent el sector i la voluntat d'explicar la seva activitat i la seva responsabilitat a l'entorn. A la trobada també hi va intervenir l'alcalde de Llinars del Vallès, Martí Pujol que va subratllar la necessitat d'activitats d'extracció per autoabastir el país d'àrids i la connexió que ha d'existir entre empreses i administració, cadascuna des de la seva responsabilitat. En aquest àmbit es va destacar la cessió de la Torrassa del Moro a l'Ajuntament de Llinars del Vallès o de l'ermita de Sant Sebastià de Puigpedrós a l'Agrupació de defensa forestal de Llinars del Vallès per part d'Àrids Garcia que ha permès la seva restauració i condicionament. La trobada va acabar amb una visita a aquests espais i el tradicional dinar d'agremiats.

GALERIA D'IMATGES DE LA TROBADA D'AGREMIATS DE LES COMARQUES DE BARCELONA I CATALUNYA CENTRAL

➡️ D'INTERÈS

Notícia del premi Sustainable Development Award 2022 (clica aquí)

Web d'Àrids Garcia (clica aquí)